מיתוג עסקי – מה זה מיתוג?
המיתוג העסקי מתייחס למכלול של כל תחומי העיסוק של העסק או החברה, תוך שהוא נוגע בכלל נקודות החיבור של החברה/העסק עם הלקוחות הקיימים ופוטנציאלים שלהם, באופן עמוק ורציף.
המיתוג העסקי מטרתו להגדיר את ערכי החברה/העסק, השפה ותפיסותיה, תוך התאמה מדויקת לקהל הלקוחות הנתון והפוטנציאלי של החברה/העסק. התהליך של המיתוג העסקי מתחיל החל מעיצוב הסמל הגראפי-הלוגו של העסק כלה בנייר המכתבים ומגיע עד לעיצוב של מבנה המשרד והרכבים של החברה.
השלב הראשוני של המיתוג מכיל בתוכו את הבחירה הנכונה של סממני החברה החיצונים בהתאמה לקהל הייעודי: הלוגו, הרכב הצבע המזהה של החברה והמוצר וכדומה.
בהמשך תהליך המיתוג ייבחרו הפרזנטורים אשר ייצגו את העסק/החברה בפני קהל היעד הפוטנציאלי. תהליך המיתוג לוקח בחשבון גם את סגנון השפה של כתיבת המסרים שהחברה/העסק בחרו לשדר, כמו גם את הצורה ואופן הפרסום בו תבחר החברה/העסק לפנות אל קהל הלקוחות הפוטנציאלי והקיים שלה.
תהליך המיתוג מסתיים בעיצוב של המרחב העסקי של החברה/העסק בפועל.
מיתוג עסקי – החשיבות שבמיתוג העסק שלך
כיום, התחרות בעולם העסקים נמצאת במגמת עלייה. עסק שאינו בולט וייחודי במיוחד עשוי להיבלע בתוך השוק העסקי העמוס והמוצף.
מיתוג עסקי מקצועי יסייע לעסק שלך להתכוונן אל קהל היעד שלו, תוך שהוא ייצור תדמית ייחודית וחיובית, אשר תוביל להגדלת הפופולאריות של העסק הפרטי שלך ומוצריו.
כמו כן חשיבותו של המיתוג העסקי נעוצה ביכולת של המיתוג להבטיח הצלחה ויציבות לאורך זמן.
מיתוג עסקי – ההשלכות של מיתוג עסקי מוצלח
מיתוג מוצלח יצליח לשמר את הייחודיות של העסק בשוק, ואף יסייע לעסק לפרוץ את גבולותיו ולהגיע למיצוי הפוטנציאל שלו.
בנוסף, מיתוג מקצועי ייצור תפיסה חיובית ביחס למותג, בזמן שישדר מסרים בעלי עוצמה גדולה אודות החברה.
כמו כן, מיתוג עסקי טוב יגרום להפנמת האסוציאציות החיוביות שבמוחו של הלקוח כאשר הוא חושב על המוצר. כאשר האסוציאציות המובנות הללו יהפכו את תהליך ההחלטה של רכישת המוצר לקל מהיר ואוטומטי.