מבחן GMAT, או בעברית ג'ימט, משמש כאמצעי סינון לקראת קבלה לתואר שני במנהל עסקים במגוון רחב של מוסדות אקדמיים ברחבי העולם. בנוסף, המבחן עצמו הוא בינלאומי וכתוב בשפה האנגלית וכדאי לדעת שיש ארגונים פרטיים אשר משתמשים בו לטובת סינון מועמדים לעבודה או לקראת קידום בעלי משרות לתפקידים בכירים.
השימוש הנרחב במבחן ג'ימט עולה בקנה אחד עם מה שרוצים לבדוק במוסדות האקדמיים ובארגונים הפרטיים. קודם כל, האופן שבו המבחן בנוי עשוי לנבא את היכולת של קהל היעד להתמודד עם הדרישות שיגיעו בהמשך. היות והמבחן עצמו הוא אדפטיבי ובגלל שדרגת הקושי של כל שאלה נקבעת לפי התשובה שהתקבלה לפניה, יש הבדל משמעותי בין המבחן הזה לבין סוגים אחרים של פתרונות סינון.
בנוסף, ג'ימט הוא מבחן שדורש הכנה מוקדמת. ההכנה מתייחסת לא רק לנושאים של המבחן עצמו אלא לאמצעים הפרקטיים והטכניים שבהם ניתן לעבור אותו בציון גבוה. על הרקע הזה, אפשר להבין מדוע ג'ימט הוא אחד מאמצעי הקבלה והסינון הנפוצים בעולם.
היתרונות של ג'ימט ככלי לסינון
מהאמור לעיל עולה השאלה למה ארגונים פרטיים ומוסדות אקדמיים בכל רחבי העולם בוחרים להשתמש דווקא במבחן ג'ימט ככלי לסינון בין המועמדים. התשובה לכך אמנם מורכבת מכפי שנהוג לחשוב, אך אפשר לענות עליה אם מבינים את היתרונות של המבחן.
ג'ימט הוא למשל בין המבחנים היחידים שכתובים בשפה הבינלאומית. היות והמבחן כתוב באנגלית, התוצאות שלו יכולות לשמש גם מוסדות אקדמיים בישראל וגם כאלה שנמצאים בארצות הברית או באירופה. בנוסף, ג'ימט הוא מבחן שאפשר להסכים לגבי האופן שבו הוא בנוי. לבסוף, סיבות אלו גורמות לכך שגורמים שונים ימצאו במבחן הזה כלי אחיד ומתואם.