זכיינות לסוגים שונים של עסקים מאפשרת למשקיעים להפיק תשואה גבוהה ברמת סיכון נמוכה. עם זאת, הדרך להשיג את המטרה הזו היא לבחור נכון את הזכיינות שאותה קונים. בפועל, יש הבדלים רבים בין סוגים שונים של זכיינות למכירה והשוואה ביניהם עלולה להיות משימה מורכבת. מצד שני, אפשר בהחלט להתמקד בפרמטרים פחות או יותר אובייקטיביים כדי להגדיל גם את סיכויי ההצלחה של ההשקעה וגם את התשואה הפוטנציאלית.
בשלב הראשון, כדאי לבחור זכיינות למכירה לפי תחום ההתמחות שבו בוחרים לעסוק. זה למשל השלב שבו מבררים מה ההבדל בין זכיינות לחנויות של מותגי בגדים, עסקי תיווך, מסעדות וכן הלאה. מטבע הדברים, כדאי שהזכיינות שאותה קונים תעלה בקנה אחד עם תחום ההתמחות של המשקיע או לכל הפחות עם הניסיון שיש לו.
בשלב השני, נכנסים לעובי הקורה ונשארים עם מידע על 2-3 זכיינות למכירה. לאחר מכן בודקים כמה יעלה לקנות כל סוג של זכיינות כזו, במה זה כרוך מבחינת רגולציה ומה לוח הזמנים המשוער להשלמת העסק. אם הנתונים עולים בקנה אחד עם המטרות והצרכים, אפשר להתקדם לעבר סגירת העסקה.
היתרונות של זכיינות
אין ספק ששווה להשקיע בתהליך של השוואה בין סוגים שונים של זכיינות למכירה. כאשר מבצעים השוואה מן הסוג הזה, לוקחים בחשבון את היתרונות של כל זכיינות ונהנים מהגב של החברה שממנה רוכשים אותה. בנוסף, יש אפשרות לקנות זכיינות מחברה פעילה או ליהנות מהלקוחות הקיימים של העסק.
בטווח הארוך, השקעה חד פעמית ברכישת זכיינות מן הסוג הזה תוכיח את עצמו ותהיה גם פחות מסוכנת בהשוואה לאפיקים אחרים. מהבחינה הזו, החיפוש אחר זכיינות למכירה צריך להיות גם יסודי וגם מבוסס על צרכים.