מזה שחר ההיסטוריה כל חברה מוכרת או כל תאגיד עסקי וארגון כל שהוא מקפידים להתגאות בלוגו החברה שלהם אשר מתנוסס מעל המשרדים שלהם, מודפס על גבי הרכבים של החברה אשר נוסעים בדרכים, ומככב על גבי שלטי חוצות ובכל התכתובות של החברה. לוגו החברה הוא תמצית רוח החברה המתורגמת לתוך סימן גרפי אחד קטן ופשוט. הלוגו תורם למיתוג העסקי של החברה והוא גם זה אשר מאפיין את החברה. הלוגו הינו אחד המאפיינים החשובים ביותר של החברה, מכיוון שהוא מהווה למעשה את החותמת של החברה בפועל. הלוגו בעצם מהווה זהות חזותית לחברה אותה הוא מייצג והתפקיד של הלוגו לעורר בתודעה של כל מי שרואה את הלוגו רגשות או אף אסוציאציות הקשורים לחברה או למוצרים אשר אותם הוא מייצג. עיצוב לוגו חברה חשוב באותה רמה כפי שחשוב שם החברה, אם לא יותר… עיצוב לוגו חברה חייב לשקף את רוח החברה וחזונה העסקי וישנה חשיבות מרובה לאופן בו מעוצב הלוגו של החברה.
עיצוב לוגו – כיצד מעצבים אותו?
ישנה חשיבות מרובה להחלטה מה מעוניינים שהלוגו ישדר לציבור הרחב, האם רוצים לשדר אמינות, רצינות, קלילות או לחילופין יצירתיות? בהתאם להחלטה זו צריך לבחור את מרכיבי עיצוב לוגו – צבעי הלוגו ייבחרו בהתאם למה שאתם מעוניינים לשדר וכן הצבעים ישפיעו על צבעי החברה. הצורה של הלוגו – מה תהיה צורתו ההנדסית? האם הוא יהיה זוויתי או לחילופין מעוגל? ישנה תחושה ומשמעות לכל אחת מהצורות השונות. טכניקה של הלוגו – האם הלוגו יורכב מצורה לוגית, מאיור, ממשחק אותיות או מתמונה? כמו כן, ישנה משמעות לבחירה בלוגו חברה אשר כולל את שם החברה או לחילופין בסימן גרפי מופשט. יש לוגו ללא כיתוב ויש לוגו דווקא עם כיתוב.