מהן מרכזיות
מרכזיות הינן מערכות אלקטרונית אשר מקשרות בין מנויים שונים, למטרת קיום שיחה ביניהם. מרכזיות אחראיות על זיהוי של יוזם השיחה ועל איתור יעד השיחה וקישור ביניהם. מרכזיות, בנוסף לכך, מספקות שירותי מערכת שונים, כדוגמת צלילי חיוג, שיחה ממתינה, מענה קולי, הקלטת שיחות ועוד. ישנן תכונות מתקדמות של מרכזיות, אשר מאפשרות חלוקת עדיפויות והרשאות בין קווים שונים, ניהול שיחות ועידה ועוד.
מרכזיות עסקיות
אין זה סוד כי מרכזיות מסייעות לקידום בתי עסק ומאפשרות גם חיסכון בעלויות תקשורת. באמצעות מרכזיות מתקדמות כאלה ואחרות, יכול בית העסק ליהנות מיתרונות רבים, אשר מאפשרים, הלכה למעשה, מהפכת תקשורת של ממש בסופו של דבר. מרכזיות מעניקות לחברה אפשרויות מתקדמות מרובות אשר הופכות את התהליך התקשורתי לפשוט, זמין, יעיל וזול יותר כמובן. היעילות, הנוחות והגמישות של מרכזיות בעסקים, הופכות אותן לאמצעי תקשורת מבוקש מאוד ללא כל צל של ספק. מבחינת עלויות התפעול, אשר הינן ללא ספק נמוכות למדי, מתקבל ההרכב המנצח לטובתן של מרכזיות אלה.
תכונות מתקדמות של מרכזיות שונות
מרכזיות IP מציעות מגוון אפשרויות לבתי עסק ולחברות. מרכזיות מאפשרות התחברות עם תוכנות רבות אשר מייעלות את זרימת המידע. מרכזיות יכולות לזהות את המספר הנכנס, ולהעלות את כרטיס הלקוח המתאים. הן מאפשרות כך לנותן השירות להעניק את השירות הנוח והיעיל ביותר ללקוח. יתר על כן, מרכזיות IP מחזיקות במבחר שירותים מתקדמים, למשל – שלוחות חכמות, עקוב אחריי, ניתוב שיחות, הקלטות שיחות ועוד יתרונות אשר הופכים את השימוש בהן לנוח ופשוט מאי פעם.
על מרכזיות ממוחשבות
קיים סוג נוסף של מרכזיות: הכוונה היא מרכזיות וירטואליות, אשר יושבות בחווה של שרתים. הן כוללות גיבויים ועדכונים ומאפשרות הוזלת עלויות בצורה משמעותית ביותר לכל הדעות. מרכזיות מסוג זה כוללות תכונות מתקדמות לטובת ניהול יעיל וטוב יותר של העסק. הן מתחברות לספקי תקשורת מסוג VoIP, עבור חסכון בעלויות וגמישות. מרכזיות אלו כוללות טלפונים חכמים ושלוחות רבות אשר מתארחות בשרתים. פתרונן מבוסס על תוכנה מיוחדת, אשר דואגת למערכת גמישה, פתוחה ויעילה ביותר.